Mikalle rovastin arvo

Oulun hiippakunnan piispa Jukka Keskitalo on tänään 12.11. myöntänyt rovastin arvon viidelle Oulun hippakunnan papille.  Heistä yksi on Haapajärven seurakunnan kappalainen Mika Katajamäki.

Piispa voi myöntää rovastin arvon ansioituneelle hiippakuntansa papille.  Viime vuosina Oulun hiippakunnassa on myönnetty noin viisi rovastin arvonimeä vuosittain.  Monet haapajärviset muistavat vielä "vanhan rovastin" eli Vilho O.J. Laurialan.  Seurakuntaa pitkään palvelleet Jussi Vihantola ja Jouko Lauriala saivat hekin aikanaan rovastin arvon.  Nykyisin arvonimi myönnetään siis vain ansioista eikä esimerkiksi pelkkien palvelusvuosien perusteella.  Haapajärven seurakunnan kaikki nykyiset papit ovat nyt saaneet rovastin arvon.

2020-11-12 17:25:40.0