Karpalon hautausmaa

Riihitie 26, 85800 Haapajärvi

Karpalon hautausmaa

Ouluntien varressa aivan keskustan tuntumassa oleva Karpalon hautausmaa otettiin ensimmäisen kerran käyttöön jo 1800-luvun loppupuolella, kun viranomaiset eivät enää sallineet kirkon ympärillä olevan kirkkomaan laajentamista.  Karpasuolle tehty hautausmaa osoittautuin kuitenkin liian vetiseksi paikaksi, joten piirilääkäri kielsi hautaamisen Karpalosuolle vain vuotta myöhemmin.  1980-luvun alkupuolella hautausmaa otettiin kuitenkin uudestaan käyttöön, kun nykytekniikalla maa-alue saatiin kuivatettua.  Karpalon hautausmaaksi sittemmin nimettyä hautausmaata on laajennettu kertaalleen 2000-luvun alkupuolella.  Hautusmaan kellotapuli on insinööri Veikko Tahkokorven suunnittelema.

Esteetön kulku Esteetön kulku

ti 14.5. klo 8.00

Riihitie 26, 85800 Haapajärvi

Hautausmaiden siivoustalkoot

Hautausmailla heiluvat taas haravat, kun paikat pistetään talkoilla kuntoon. Vaivan palkaksi on tarjolla ruokaa sekä pullakahvit ja tietenkin hyvää juttuseuraa.