lapsia messussa, alttari

Jumalanpalvelukset

Messussa sykkii seurakunnan sydän.  Sen vuoksi Haapajärven seurakunnassa toimitetaan messu eli ehtoollisjumalanpalvelus joka pyhä ja väliin viikollakin.  Kokoonnumme messuun kiittämään Jumalaa, kuuntelemaan hänen sanaansa ja pyytämään siunausta ja varjelusta alkavan viikon töihin ja toimiin.  Haapajärvellä otamme todesta myös sen, että messun toimittaa koko seurakunta. Seurakunnassamme toimiikin kymmenen jumalanpalvelusryhmää, joissa on yhteensä yli 100 seurakuntalaista.  Myös lapsille on messussa omat tehtävänsä.  Ja messun jälkeen juomme tietysti kirkkokahvit yhdessä.

Vietämme messua Kristuksen kirkastumisen kirkossa joka pyhä tavallisimmin klo 10.00.  Varsinkin kaksoispyhinä messu on toisinaan vasta klo 18.00.  Perhemessu alkaa klo 11.00.  Kannattaa tarkistaa ajat verkkosivuilta tai kirkollisista ilmoituksista Kalajaska-lehdestä.

Haapajärven seurakunnassa käytössä olevat messun kaavat löytyvät linkeistä:

Messun kaava juhla-ajat (1. sävelmäsarja)

Messun kaava kasvun aika (2. sävelmäsarja)

Messun kaava paastonaika (2. sävelmäsarja)

Perhemessun kaava

Tule mukaan jumalanpalvelusryhmään

Jos haluat mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan jumalanpalvelusta, voit liittyä johonkin jumalanpalvelusryhmään.  Ryhmän jäsenet toivottavat tervetulleiksi kirkkoon, lukevat Raamatun tekstejä, keräävät kolehdin, avustavat esirukouksessa ja ehtoollisella, tarjoavat kirkkokahvit jne.  Jokainen saa palvella kuitenkin siinä tehtävässä, joka tuntuu itsestä mahdolliselta.  Mikäli haluat ryhmään mukaan, ota yhteys kirkkoherra Kari Tiirolaan, 044-7698233 tai johonkin muuhun seurakuntamme pappiin.

Lisää jumalanpalvelusryhmistä ja siitä, miten kaikki alkoi, voit lukea täältä.

Hae virsikirjasta

Virren numero

Sanahaku

Haulla siirryt Virsikirjasivustolle.

Kirkkoherra

Kalajoen rovastikunnan lääninrovasti, työnohjaaja, organisaatiokonsultti

Seurakuntapastori

Lapsi-ja perhetyön pappina työ rakentuu kuitenkin kaikenikäisten seurakuntalaisten kanssa yhdessä toimimiseen, kohtaamiseen ja palvelemiseen

Pyydä esirukousta

Haluaisitko, että yhteisessä messussa rukoiltaisiin jonkin sinulle tärkeän asian puolesta? Se voi olla ilo tai suru, jonka haluat, että koko seurakunta kantaa Jumalan eteen.  On hienoa tietää, että toisetkin rukoilevat kanssasi.  Esirukouspyyntöjä ei koskaan lueta nimellä.  Voit jättää esirukouspyyntösi krikon pääovella olevaan lippaaseen tai lähettää sen lomakkeella, jonka löydät tästä linkistä.