Seurakunta tukenasi

Elämä ei aina kohtele lempeällä kädellä, sillä joskus sairaus, suru, vaikeudet ihmissuhteissa tai taloudelliset ongelmat saattavat yllättää.  Jos haluat apua ja tukea omaan tai perheesi elämään, seurakunta voi auttaa.  Papit ja diakoniatyöntekijä tarjoavat luottamuksellista keskusteluapua.  Diakonityöntekijän kautta on myös mahdollisuus saada rahallista apua talousongelmiin.  Joskus jo pelkkä ruoka-apu tai talousneuvonta voivat auttaa elämässä eteenpäin.  Parisuhteen ongelmissa voit ottaa yhteyttä lähialueen seurakuntien yhteiseen perheneuvontakeskukseen, joka sijaitsee Ylivieskassa.  Kaikilla seurakunnan työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus asioista, jotka keskusteluissa tulevat esiin.

Joku rukoilee puolestasi

Seurakunta on myös rukouksen yhteisö.  On tärkeää tietää, että vaikeuksien keskellä joku muistaa sinua ja kantaa sinua ja asiaasi Jumalan eteen.  Voit jättää oman esirukouspyyntösi näiden verkkosivujen kautta.  Voit myös ottaa vaikkapa sähköpostilla, teksti- tai Whattsapp-viestillä yhteyttä seurakuntamme pappiin tai jättää oman esirukouspyyntösi kirkon pääovella olevaan laatikkoon.  Messun esirukouksessa pyyntösi luetaan aina nimettömänä.  Koko yhteisö rukoilee sinun kanssasi.

Jäisiä lehtiä