Rippikoululaisia kirkkoveneessä

Rippikoulu

Tervetuloa riparille

Elämä on suuri seikkailu, jota et selviä yksin.  Tarvitsemme toisiamme ja tarvitsemme Jumalaa.  Rippikoulu on olemassa juuri sen vuoksi, että harjoittelemme yhdessä elämisen taitoja ja mietimme, mistä kristinuskossa oikeastaan on kyse.  Rippikoulu on nuoria varten, siksi olemme siitä aidosti ylpeitä.

Rippikoulu käydään yleensä sinä vuonna, kun täytetään 15 vuotta.  Olet tervetullut mukaan, vaikka et olisikaan kirkon jäsen.  Käytännössä rippikouluun ilmoittaudutaan jo edellisen syksyn rippikoulusunnuntaina, jolloin alkaa seurakuntaan tutustumisjakso.

Haapajärven seurakunnan rippikoululeirit järjestetetään omassa leirikeskuksessa Honkaniemessä.

Rippikoulun palaset

Rippikoulu koostuu Haapajärven seurakunnassa seuraavista palasista:

1. Rippikoulusunnuntai, jolloin kokoonnutaan messuun yhdessä vanhempien kanssa, messun jälkeen info ja ilmoittautuminen

2. Seurakuntaan tutustumisjakso, jolloin kerätään merkintöjä rippikoulukorttiin

3. Tutustumisviikonloppu

4. Rippikoululeiri

5. Konfirmaatio

Merkintöjä kerätään tutustumisjakson aikana rippikoulukorttiin seuraavasti:

• rippikoulukaruselli
  • oman ryhmän messuopetus
  • oman ryhmän valmistama messu
  • oman ryhmän yhteinen messu: