Korona vaikuttaa myös rippikouluihin

Koronasta aiheutuvat kokoontumisrajoitukset ovat vaikuttaneet myös Haapajärven seurakunnan järjestämiin rippikouluihin.  Riparikesä toteutuu, mutta osin muuttuneella aikataululla.  Hiihtolomaleiri ja sen konfirmaatio ehdittiin kuitenkin pitää normaalisti.

Nuoria leirillä

Maaliskuussa säädetyt kokoontumisrajoitukset vaikuttivat jo rippikoulun tutustumisjaksoon, sillä kirkon ovet pysyivät kiinni ja perinteinen nuorten tapahtuma Valoa Yössä jouduttiin perumaan.  Toukokuun lopulle ja kesäkuun alkuun suunnitellut leirien tutustumisjaksot jouduttiin myös perumaan.

Rajoituksia ollaan nyt purkamassa, joten näyttää siltä, että myös kesän rippileirit pystytään pitämään.  Heinäkuulle suunniteltu C-ripari pidetään suunnitellusti eli 18.-25.7. ja konfirmaatio 26.7.  Kesäkuulle aiottu B-leiri joudutaan sen sijaan suositusten mukaisesti siirtämään heinä-elokuun taitteeseen.  Leiri pidetään 31.7.-7.8.  Konfirmaatio siirtyy pidettäväksi 9.8.  Koska tutustumisjaksot jouduttiin perumaan, molempia leirejä pidennetään yhdellä päivällä.

Jotta leireily olisi myös turvallista, niille noudatetaan luonnollisesti viranomaisten antamia erityisohjeita seurakunnan omien retki- ja leiriturvallisuusohjeiden lisäksi.

2020-05-26 10:10:14.0