Lauluyhtye Foibe joulun tunnelmissa

Sieviläinen Lauluyhtye Foibe konsertoi Haapajärven kirkossa torstaina 15.12. klo 19.00.

Lauluyhtye Foibe on raikkaasti laulava viiden naisen perheyhtye Sievistä.
Yhtye syntyi halusta laulaa yhdessä. Joukko naisia, äiti ja tyttäret, oli jo muutaman kerran satunnaisesti esiintynyt yhdessä ja lopulta päätettiin antaa ryhmälle nimi. Niin syntyi Lauluyhtye Foibe. Nainen nimeltä Foibe (Phoebe) on historiallinen henkilö, palvelijatar, ja sana Foibe tarkoittaa ”loistava, sädehtivä.” Se tuntui sopivan yhtyeelle nimeksi.

Foibe (1).jpg

Yhtyeen laulajat ovat Päivi Aho ja hänen neljä tytärtään: Elina Hankkila, Marita Härö, Paula Korkeakangas ja  Salla Korkeakangas. Perheen elämään musiikki on kuulunut aina, ja yhtyeen jäsenistä jokaisella on musiikkiopintoja takana.

Joulun tunnelmaa -konsertin ohjelmaan on koottu herkkiä ja tunnelmallisia joululauluja eri aikakausilta. Laulut ovat moniäänisiä naisyhtyesovituksia, osassa on pianosäestys. Myös konserttiyleisö pääsee osallistumaan konsertin lauluihin kahden yhteislaulun verran.

Konsertin käsiohjelman hinta on 10€. Lauluyhtye lahjoittaa osan konsertin tuotosta seurakunnan diakoniatyölle
Konsertissa on myytävänä yhtyeen joululevy Joulun tunnelmaa. Levyn hinta on 5€.

Tule kuuntelemaan ja hiljentymään kauniin joulumusiikin keskelle.

2022-12-08 10:17:49.0