Maria Paananen diakoniksi

Haapajärven seurakunnan kirkkoneuvosto on valinnut avoinna olleeseen Haapajärven seurakunnan diakonian virkaan diakoni Maria Paanasen Reisjärveltä.

Maria 200.jpg

Maria on työskennellyt aiemmin diakonian virassa Turun tuomiokirkkoseurakunnassa sekä Turun Mikaelin seurakunnassa.  Tällä hetkellä hän toimii diakonina Kalajoen seurakunnan Himangan kappeliseurakunnassa.

Maria Paananen aloittaa työn Haapajärvellä vuoden 2023 alusta.  Diakonian viranhaltija vastaa seurakunnassa erityisesti auttamistyöstä, mutta työkuvaan kuuluu myös mm. talkoolaisten tukeminen, hartauksien pitäminen, kotikäynnit ja silloin tällöin myös jumalanpalveluksissa avustaminen.  Tärkeä osa diakonin työtä on verkostoituminen paikkakunnan muiden auttamis- ja tukipalveluiden kanssa.

Kirkossa vietetään parhaillaan diakoniatyön juhlavuotta, sillä tänä vuonna tulee kuluneeksi 150 vuotta siitä, kun Suomessa vihittiin kirkon työhön ensimmäinen diakonissa, Matilda Hoffman.

2022-10-15 10:44:11.0